[FAN ACCOUNT|TRANS] Perilaku Sopan Lee Jung Shin

Panggung sesi tanda tangan bersama penggemar hari ini di Fukuoka di bawah teriknya matahari dan hampir tidak ada awan. Di sana tidak ada tenda, jadi meja untuk tanda tangan berada tepat di bawah teriknya matahari. Sementara sesi tanda tangan berlangsung, Yonghwa, Jungshin, staff dan penggemar banyak berkeringat.

Jungshin melihat staff SP yang berkeringat sedang bekerja di dekatnya, JS mengubah arah kipas elektriknya ke arah staff itu meskipun dirinya sendiri sudah berkeringat. Setelah menyadari, staff itu langsung mengubah kembali arahnya ke JS tetapi JS tersenyum dengan isyarat “tidak apa-apa” dan melanjutkan sesi tanda tangannya. Staff itu segera mengubah arah kipasnya ke arah JS. JS tampaknya menyadari dan meminta staff untuk meletakkan kipas tersebut di meja dan staff melakukannya sambil bertanya-tanya. Kemudian tampaknya JS meminta staff untuk menempatkan kipas elektrik tersebut ke arah penggemar, sehingga para penggemar dapat merasakan angin sepoi-sepoi.

Aku amat tersentuh bagaimana Ia memperlakukan penggemar dan staffnya sementara ia menyambut penggemar dan tersenyum dengan berkeringat. Kebaikan dan perhatian yang alami ini merupakan pesona dari JS.

Tentu saja, Yonghwa sangat memperhatikan penggemarnya, sikapnya sangat sopan dan ramah, berusaha keras untuk menangkap apa yang dikatakan penggemarnya setelah aku melihat mereka berdua berbicara dengan para penggemar. Sekali lagi, menurutku CNBLUE yang terbaik!

___________________________________________________________

Today the fansign session venue at Fukuoka was under burning sun with almost no clouds!! There was not tent, so the desk for fansign was directly under the burning sun. The fansign was held while YongHwa, JungShin, staff and fans all were with so much sweat.

JungShin saw sweaty SP staff who was working next to him, JS turned mini electric fan (for JS) to the staff’s direction though JS himself was sweaty too. The staff noticed that and tried to turn it to JS. But JS smiled with gesture like “it’s okay”, and continued giving fansign. Staff turned the fan to JS’s direction soon. JS seemed to realize that and ask the staff to put it on the desk, and the staff put the fan on the desk wonderingly. Then JS seemed to ask the staff to put the electric fan to fans’ direction, so fans were able to feel the breeze.

I was so moved how he takes care of fans and staff while he continued welcoming fans and smiling with a lot of sweat. These natural kindness and thoughtfulness would be JS’s charm.

Of course, YongHwa cared about fans a lot, his attitude was very gentlemanly and nice, trying hard to catch fans’ words. After I saw the two and talked with them, I again got the feeling that CNBLUE was the best!

“ジョンシンチングの紳士的な行動の全容☆  福岡はほぼ雲のない炎天下だった!! だから、サインする机はテントもなく、炎天下にさらされてヨンシンもスタッフも当選者も汗だくの中行われた。 ジョンシンは汗だくだったのに、大量の汗をかきながら仕事をする隣のSPスタッフを見て、〔続く〕

〔続き〕ジョンシンは自分に向かっているミニ扇風機を隣のスタッフに向けた。 スタッフはそんな優しさに気づき、ジョンシンに扇風機を向けようとするが、ジョンシンが「いいですよ」みたいなジェスチャーを笑顔でして、サインを続ける。 スタッフはすぐさまジョンシンに扇風機を向き直したが〔続く〕

〔続き〕 それに気づいたジョンシンは「机の上に扇風機を置いてください」と言ったみたいで、スタッフは疑問な顔して、机に扇風機を置く。 そしたら、ジョンシンが「扇風機をファンに向けてください」と言ったみたいで、扇風機は私たち当選者に向けてくれた(*´∀`) 〔続く〕

〔続き〕炎天下で、汗だくなのにずっと笑顔でファンを迎え入れ、対応するジョンシンチングが自分を差し置いて、スタッフやファンを気遣う姿を見て、本当にファンやスタッフを大切にしているんだなと感じた。 そのさりげない優しさが、心遣いがジョンシンの魅力なんだろう。〔続く〕

〔続き〕もちろん、ヨンファもいろいろ気遣ってくれて、ファンの言葉を必死で聞き取ろうとする姿勢もとても紳士的でよかった。 2人を間近で見て、話して、CNって最高だなと改めて感じた。 end☆ ”

cr:  @collar414

Trans (ENG) oleh @saturnkr

Trans (IND) oleh Lels @BoiceINA

Advertisements

3 thoughts on “[FAN ACCOUNT|TRANS] Perilaku Sopan Lee Jung Shin

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s